Pages

fredag 23 januari 2009

Nykär i Niklas Wahlgren!

Jag menar, herre gud vad den killen är snygg. Fortfarande! Blir 80-talsnostalgisk av att se honom i Let´s Dance och minns pirret i magen när man såg filmen G - Som I Gemenskap både en, två, tre och arton gånger. Ville simma i den där polen med honom. Och dansa tryckare. Och springa omkring i de där vita kläderna tillsammans med honom, med stomatol-leende och fjärilar i magen. Drömde att det var jag som fick ligga i den där sängen och kyssas istället för den där Ulrika-vad-hon-nu-hette, som hade två bröstvårtor på ena bröstet. Minns att det stod om det i nån tidning. Tyckte det lät lite läbbigt och tänkte att nog ville han hellre ha mig som bara hade en vårta på varje bröst, även om det inte var mycket till bröst på den tiden. Minns när han uppträdde i Böda Folkets park och jag stod där med instamatic-kameran och tyckte att han sjöng bara för mig. Försökte övertyga mina föräldrar om att vi borde flytta till Bro (förort till Sthlm) för att det var där filmen G utspelade sig. Härliga fjortistider! Tänk att så mycket minnen kan komma upp bara av att se honom dansa tango i TV4. Åh Niklas. Här skramlar jag runt i mitt stora hus alldeles ensam. Har du vägarna förbi Öland nån gång så är du hjärtligt välkommen. Suck! 

Nu ska jag försöka hitta tillbaka till verkligheten så jag kan skriva lite mer på boken. Måste skaka av mig alla gamla fantasier. Får drömma vidare om Niklas nästa fredag. Han fick ju vara kvar tack och lov ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar