Pages

söndag 27 januari 2013

Katt-walk

Jag ÄLSKAR katter! Tycker om de flesta djur, men katter ligger mig verkligen varmt om hjärtat. Har haft katt i över 20 år och det har blivit ett antal olik individer genom åren. I nuläget har jag faktiskt fler än jag någonsin hade planerat att ha samtidigt, men en av mina två vuxna honkatter blev i ett obevakat ögonblick (hon går annars på p-piller) med barn på försommaren och nedkom med 4 små ulltussar (norsk skogskatt-mix) och de blev kvar alla fyra. Hade förlorat min älskade hund Ellie alldeles innan ungarna föddes och dessutom förlorat min katt Wilma, som försvann en dag och aldrig kom hem igen. Hela sommaren var ett enda djupt svart hål av sorg och jag klarade helt enkelt inte av fler avsked. Därför har jag nu 6 katter: Maya (7 år), Signe (3 år) och Bison, Bobo, Boston och Stella (6 månader). Har även en hund, en Berner-Sennen-Mix som heter Maggie och är 6 år. Jag bor stort (7 rum och kök) och har inga barn, så djuren är verkligen mitt allt. Med det sagt så tänkte jag visa lite roliga kattprylar som jag stötte på när jag surfade runt tidigare. Kommer inom kort öppna en liten shop med handgjorda kattprylar av egen design, men i väntan på det för ni se vad andra hittat på. Vilken katt skulle inte vilja ligga i en sån här mysig bubbla? Från Storow
Skulle vilja en själv, i människostorlek, särskilt i den här kylan.
Lite bling för både katt oc matte:
Fina stickor till kvällsstickningen:
En yttepytteliten virkad katt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar